poniedziałek, 7 października 2013

Domowe bulionetki


Już dawno zrezygnowałam w swojej kuchni z kupnych kostek rosołowych. Do tej pory przygotowywałam je odparowując rosół, który potem mroziłam. Ostatnio jednak natrafiłam na rewelacyjny przepis na blogu Lepszy Smak na domowe warzywne bulionetki. Przepis jest prosty, polega na zmieleniu warzyw. Można go posolić, bądź też wykonać wersję bez soli. Idealna baza do zup i sosów. Warzywa oraz użyte zioła można dowolnie miksować według swojego uznania.

Składniki:
  • 4 marchewki (około 180 g*)
  • 2 pietruszki (około 80 g*)
  • 1/2 selera (około 80 g*)
  • 1 por (biała część około 100g*)
  • 2 łodygi selera naciowego  (około 90g*)

  • 6 suszonych pomidorów (użyłam ze słoika "pomidory suszone w oleju")
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki posiekanego koperku

  • sól w proporcji 25 g na każde 100 g masy warzywnej

Mi z tych składników wyszło około 690 g masy warzywnej. Dodałam trochę mniej soli niz proponowana powyżej proporcja. U mnie było to 105 g soli. 

Wykonanie:
Warzywa obrać i zmielić w maszynce do mięsa bądź zmiksować w blenderze. Dokładnie wymieszać. W tej chwili można dodać sól bądź z niej zrezygnować i solić dopiero w trakcie przygotowywania dania z wykorzystaniem bulionetek. Jeżeli przygotowaliśmy wersję z solą to podczas dodawania bulionetek najpierw dać 1 łyżeczkę masy na 1 szklankę zupy/sosu a potem dostosowywać ilość do własnego smaku.

Bulionetki można zamrozić w naczyniu. Dzięki soli nie zamarzną one całkowicie i będzie można łatwo brać łyżkami potrzebne nam porcje.
Można również zamrozić je jako kostki, wtedy najlepiej wypełnić je do wysokości 3/4 a resztę wypełnić wodą.

* waga warzyw po obraniu




7 komentarzy:

  1. ooo superowy przepis :) Wiesz co dodajesz do zupy! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. znowu ten przepis!
    Uważam go za jeden z hitów tego roku! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Już korzystałam z tego przepisu - jest świetny! Choć uważam, że kostki z odparowanego rosołu nie zastąpi - ja zazwyczaj bulion na kostki robię z pieczonego wcześniej mięsa i warzyw - wtedy jest idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł, jeśli masz ochotę zgłębić swoją wiedzę to w najnowszym kukbuku masz też ciekawy przepis na domowe bulioniki w kosteczce

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...