piątek, 7 marca 2014

Lekkie ciasto cytrynowe



Lekkie, delikatne, wilgotne ciasto cytrynowe. Angielska nazwa tego ciasta to Lemon Chiffon Cake. Żeby się udało mąka musi być przesiana czterokrotnie a piana z białek dokładnie ubita.

Składniki:
z przepisu Cake Time
  • 5 żółtek
  • 20 drobnego cukru
  • 90 g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 60 ml oleju
  • 50 ml wody
  • 1,5 łyżki soku z cytryny
  • skórka otarta z 1 cytryny
Masa białkowa
  • 5 białek
  • 90 g drobnego cukru
  • 10 g mąki ziemniaczanej

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i sodą 4 razy. Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać olej, wodę, sok z cytryny oraz skórkę cytrynową. Powoli dodawać mąkę. Zmiksować do połączenia.

Cukier wymieszać z mąką ziemniaczaną. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Na koniec łyżka po łyżce dodać cukier. Piana ma być lśniąca i sztywna. Dodać ją do ciasta i delikatnie wymieszać szpatułką. Masę przełożyć do foremki*. Piec w 160 stopniach przez 45 minut. Po upieczeniu odwrócić do góry nogami i studzić na kratce. Kiedy ostygnie delikatnie wyjąć z formy.

* moja foremka była silikonowa o kształcie róży, jej średnica to 23 cm, w górę mierzy 12 cm i to jest za mało, gdyż ciasto rośnie i moje wyrosło poza foremkę. Autorka przepisu sugeruje foremkę z kominem wyższą niż 21cm bądź ewentualnie tortownicę.


8 komentarzy:

  1. 1/2 proszku do pieczenia???????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łyżeczki :) już poprawiłam, dziękuję. Pozdrawiam

      Usuń
  2. piękna ta Twoja róża :) gdzie kupiłaś taką formę ? a ciasto przez to apetycznie wygląda ślinka leci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) a foremkę kupiłam w Lidlu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. A ja mam pytanie w kwestii mąki i cukru: czy tam na pewno mają być gramy??? a nie dkg?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...