piątek, 16 stycznia 2015

Pieczona owsianka z bakaliami wg Anny Starmach


Owsianka jest moim ulubionym śniadaniem. Jem ją bardzo często, wzbogacając o różne dodatki w postaci owoców, orzechów czy syropów smakowych. Nigdy jednak nie jadłam jej zapiekanej. Skusiłam się na propozycję Ani Starmach z książki "Pyszne na każdą okazję". I to był strzał w dziesiątkę. Ta owsianka jest po prostu rewelacyjna! Smakuje jak ciasto owsiane, więc jak najbardziej można ją zrobić jako propozycję na deser. Do przepisu Ani wprowadziłam kilka modyfikacji zamieniając biały cukier na zdrowszy ksylitol. Z braku wiórek kokosowych dałam płatki kokosowe i to był dobry pomysł, gdyż są większe i bardziej wyczuwalne. Przypieczony kokos jak dla mnie jest pyszny :) Wisienką na torcie w tej owsiance są karmelizowane orzechy, po prostu rozpusta :) Orzechy mimo, iż są kaloryczne zawierają wiele zdrowych tłuszczy. A że ostatnimi czasy zaopatrzyłam się w wiele ich rodzajów to wykorzystałam kombinację ich wszystkich :) Spokojnie jednak możecie dać tylko orzechy włoskie czy laskowe. Coś czuje, że ten przepis będzie moim ulubionym :) Gorąco polecam!


Składniki na 2 porcje:
  • 1/2 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
  • 1 łyżka miodu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka suszonej żurawiny
  • 1 łyżka otrębów pszennych (dałam płatki żytnie)
  • 50 ml mleczka kokosowego
  • 30 ml mleka
  • 1 łyżka wiórków kokosowych (dałam płatki kokosowe)
  • 1 małe jajko
  • 1 banan
  • 2 łyżki orzechów (dałam kombinację orzechów laskowych, brazylijskich, makadamia i pekan)
  • 1 łyżka cukru (dałam ksylitol)
  • 1 łyżeczka wody
  • 1/2 łyżeczki masła

1. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
2. Mleko podgrzać, zalać nim płatki i odstawić na kilka minut, aż napęcznieją.
3. Do namoczonych płatków dodać mleczko kokosowe, jajko, miód, cynamon, proszek do pieczenia, płatki żytnie i żurawinę. Wymieszać.
4. Całość przełożyć do dwóch foremek do zapiekania. Na wierzch dać plasterki banana oraz wiórki (płatki) kokosowe. Zapiekać przez 20 minut.
5. Jak owsianka się piecze przygotować orzechową posypkę. Na rozgrzaną patelnię dać cukier i 1 łyżeczkę wody. Gdy cukier zacznie się karmelizować dodać masło. Następnie dodać orzechy w całości i wymieszać z cukrem, aby je obtoczył. Całość wysypać na kawałek papieru do pieczenia wysmarowanego odrobiną masła. Gdy orzechy i karmel wystygną pokroić je lub pokruszyć na wierzch upieczonej owsianki. Smacznego!



3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...